تبلیغات

تماشای انلاین انیمیشن
در تاریخ 20 نوامبر 2017 توسط music1

دانلود فیلم نهنگ عنبر 2

دانلود فیلم نهنگ عنبر 2 با لینک مستقیم و کیفیت HD نهنگ عنبر دو و کیفیت عالی

دانلود فیلم ایرانی نهنگ عنبر 2 به کارگردانی سامان مقدم

«نهنگ عنبر 2; سلکشن رویا» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

منتشر شد – بصورت قانونی میتوانید دریافت کنید

فیلم نهنگ عنبر 2

بازیگران :
رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانى، على قربان‌زاده، شهلا ریاحى، کتایون امیر ابراهیمى، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدى ….

خلاصه داستان: این فیلم در مقطع زمانی “نهنگ عنبر” می گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌ های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رویا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار در همان دوران است.

دانلود و دریافت با کیفیت 480

دانلود و دریافت با کیفیت 720

دانلود و دریافت با کیفیت hd

دانلود و دریافت با کیفیت 4k

دانلود و دریافت همه کیفیت ها یکجا

 

 


 

لیست عوامل و توضیحات بیشتر
نویسنده : سامان مقدم
تهیه کننده: سامان مقدم
جانشین تهیه کننده: علی قربان زاده
مجری طرح: مجید مطلبی
مدیر فیلم برداری : محمود کلاری
مدیر تولید : حسین هادیان فر
مشاور تولید : آیدا مصباحی
طراح چهره پردازی : سعید ملکان
تدوین : سیامک مهمان دوست
موسیقی : امیر توسلی
مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : علیرضا شمس شریفی
جلوه های ویژه بصری : هادی اسلامی
طراح صحنه : محسن نصرالهی
طراح لباس : گلناز گلشن
صدابردار : فرشید احمدی
منشی صحنه : الهام راد
دستیار اول فیلم بردار : محمد ابراهیمیان
دستیار تولید : پرویز کاظم لو
جلوه های ویژه میدانی : داوود رسولیان

اطلاعات بیشتر:
نهنگ عنبر2: سلکشن رویا” قسمت دوم فیلم سامان مقدم است که پس از گذشت نزدیک به یکسال تصمیم به ساخت قسمت دوم این فیلم گرفته شد، این فیلم در جشنواره فیلم فجر شرکت نکرد و برخلاف قسمت اول که حوزه هنری آن را تحریم کرد و موجب خسارات مالی به این فیلم شد قسمت دوم این فیلم را تحریم نکرد و در تمامی سینماهایش اکران کرد/گفتنی است قسمت اول نهنگ عنبر با وجود تحریم حوزه هنری 7ونیم میلیارد در گیشه فروش کرد

 


اخبار فیلم نهنگ عنبر 2

« نهنگ عنبر 2 ; سلکشن رویا» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

جشن حافظ :

بهترین موسیقی متن:
2- امیر توسلی (نهنگ عنبر)

بهترین بازیگران مرد:

5- رضا عطاران (نهنگ عنبر)

بهترین بازیگران زن:
1- مهناز افشار (نهنگ عنبر)

بهترین کارگردان:

6- سامان مقدم (نهنگ عنبر)

بهترین فیلم:

5- نهنگ عنبر (به تهیه کنندگی سامان مقدم)

فروش بیش از ۷۰ میلیون تومان فروش، رکورد بیشترین فروش روزانه یک فیلم در پردیس کوروش را شکست.

فروش گیشه ۲۰٬۸۸۹٬۹۷۳٬۰۰۰ تومان

دانلود فیلم نهنگ عنبر 2


? نگاهی به «نهنگ عنبر: سلکشن رویا»
یاماها، سوزوکی، افتاد دنبالمون کاوازاکی

1. نهنگ عنبر گونه‌ای از وال‌ها هستند که بزرگ‌ترین نهنگ دندان‌دار لقب گرفته‌اند. «موبی دیک» یک نهنگ عنبر است که از موم حاصل از دستگاه گوارش آن، عطر می‌سازند.
2. در ابتدای رمان «موبی دیک»، هرمان ملویل اثرش را به ناتانیل هاوثورن تقدیم می‌کند تا نبوغش را تحسین کرده باشد. سامان مقدم نیز همچون ملویل، «موبی دیک»‌اش را با یک شروع ویژه ‌و غیرمستقیم به نابغه‌ای تقدیم می‌کند: وودی آلن.
3. موبی دیک سینمای ایران، نه همچون اثر ملویل از دل یک داستان ماجراجویانه سر بر می‌آورد و نه از خوانش-های فلسفی و روانکاوانه وودی آلن بهره برده است. موبی دیک سینمای ایران همه چیز را از یک نکته عاریه می‌گیرد: یاد قدیم‌ها بخیر.
?این سه بند، نخستین جملاتی بودند که نگارنده بر قسمت اول «نهنگ عنبر» با عنوان «عنبرِ» این «موبی‌دیک» چندان هم خوشبو نیست نگاشته است. نگارنده بر این نکته معتقد بود فیلم مقدم نسخه ضعیفی از «زلیگ» وودی آلن است که نمی‌تواند شخصیت‌پردازی کند و صرفاً با بازنمایی یک برهه تاریخی با تمام مشکلاتش، مخاطب را به ضرب موسیقی ممنوع آن دوران می‌خنداند. رویکرد هم تقلای مردی است که مرغ اقبال سایه بر او نمی‌اندازد تا او بدشانس خوش‌اقبال فیلم باشد. یک مرد عوضی در میان رویدادهای تاریخی که در نهایت خرابکاری و ماله کشیدن روی آن باشد؛ چرا که «ارژنگ صنوبر» قرار است قهرمان بانمک ماجرا باشد.
?اکنون با نسخه دوم روبه‌روییم. ارژنگ قرار است به رویا دست یابد. کامش پس از سال‌ها شیرین شود و این مرغ اقبال سایه بگستراند بر پیکره در آستانه پیری او. این می‌تواند پایانی شیرین باشد برای او؛ ولی آیا این پایان شیرین، شیرینیش از فروکتوز است که تن را شاداب و پرطراوات نگاه می‌دارد یا از ساکاروز پردردسر؟ پاسخ این پرسش هدف این نوشتار است.
? «نهنگ عنبر 2» داستان چیست؟ ارژنگ صنوبر در آستانه وصال با رویا، در دورانی که متعلق به امروز است – به واسطه مدل IPhone ارژنگ – تصمیم می‌گیرد با رنوی قدیمی به شمال سفر کنند و در آنجا مراسم عروسیشان را با تأخیری چهل ساله برگزار کنند. در طول مسیر دو شخصیت با گوش دادن به دو نوار کاست به گذشته بازمی‌گردند و در این بین خاطرات موسیقیایشان زنده می‌شود. این خاطرات هم بیشتر به موسیقی آمریکایی دهه هشتاد مرتبط است؛ یعنی همان سال‌هایی که فیلم آن را هدف قرار داده است تا از انواع و اقسام ممنوعیت‌ها بگوید.
?اما فیلم از چند منظر روی هوا می‌ماند، مثل همان ارژنگی که با تمام ساده‌دلیش، در آن بالن کذایی، در مقام حضرت ملک‌الموت در هوا می‌ماند. فیلم به هیچ عنوان ربط و ضبطی با نسخه اولیه آن ندارد، نه در داستان و نه در فرم. بیایید از فرم شروع کنیم. در فیلم نخست روایت نسبتاً خطی بود. همه چیز در یک مسیر تاریخی پیش می‌رفت و قرار بود ما برهه‌های زندگی یک انسان متولد دهه پنجاه را مشاهده کنیم. تاریخ هم به واسطه تصاویر تقسیم‌بندی می‌شد: پیشاانقلاب، انقلاب، پساانقلاب، جنگ، سازندگی، اصلاحات و در نهایت محمود احمدی‌نژاد. همه چیز شسته و رفته پیش می‌رود و نتیجه کار خندیدن به این لحظات تاریخی است.
?در فیلم جدید شما با چنین فرمی روبه‌رو نیستید. همه چیز در گیرودار فلش‌بک‌هاست. راوی خود در عصر حاضر زندگی می‌کند و مهمتر آنکه این راوی در بیشتر مواقع در موقعیت داستانی قرار ندارد. یعنی در روایت فیلم دچار تشکیک است. اسم فیلم «سلکشن رویا» است؛ اما راوی به هیچ عنوان رویا نیست. روای ارژنگ است؛ اما در سفر نماهای موازی، ارژنگ گم می‌شود، همانند نماهای شمال. بماند که بی‌خودترین نماها و البته پرکنایه‌ترین نماها، همان نماهای شمال است.

?پس می‌توان گفت فیلم در فرم چندان نسبتی با نسخه پیشین خود ندارد. با این حال نکته فرمی آزاردهنده در روایت نیست؛ بلکه در شخصیت‌پردازی است و این نکته مهمی در دنباله‌سازی سینمایی است. اگر نقبی به دنباله‌های سینمایی نه چندان پربار سینمای ایران زنیم، شاید اولین نام «کلاه قرمزی و پسرخاله» باشد که در ذهنمان متبادر می‌شود، دو عروسکی که تا به امروز به حیات هنری خود ادامه داده‌اند و مهمترین دلیلش ویژگی ثابت شخصیت‌پردازی است. کلاه‌قرمزی در گذر تاریخ شاید در شکل عروسکی عوض شده باشد؛ ولی شخصیت او تغییر نکرده است. این راز مهمی در مورد فیلم‌های دنباله‌دار – به خصوص فیلم‌های Marvel است. حال به «نهنگ عنبر» بازگردیم. آیا این ارژنگ همان ارژنگی است که در پایان نسخه اول دیدیم؟ پاسخ خیر است.

?ارژنگ دیگر آن بدشناس ساده‌دل نیست. او بیشتر یک حواس‌پرت است که شاید از سر سن و سالش به چنین عارضه‌ای دچار شده است. او حتی در جوانی هم آن ارژنگ سابق نیست. از آن انفعال نسخه اول بیرون آمده و کنشگرتر شده است. حالا در قامت یک عاشق سمج ظاهر شده است و مدام برای رویا قد و قامتی راست می‌کند. او هم‌پای الویس فیلم می‌خواند، می‌نوازد و می‌رقصد و معلوم نیست این خوش‌رنگ و لعاب بودن ارژنگ چرا در نسخه نخست دیده نمی‌شود. تنها جایی که ارژنگ همان ارژنگ قدیم است، زمانی است که برای برداشتن موبایل به میان جاده می‌رود و همچون وودی آلن در «Scoop» در اوج منهدم می‌شود. البته این تنها مشکلات فیلم در دنباله‌سازی نیست. اگر معیار تاریخی در فیلم نخست را در نظر بگیریم رابطه ارژنگ و جنگ و جبهه به زمانی بازمی‌گردد که تصمیم دارد برای یافتن رویا با پاسپورت جعلی از ایران برود و توسط دژبانی ارتش دستگیر می‌شود. اما در نسخه دوم ارژنگ در حالی از رفتن رویا آگاه می‌شود که در خدمت جبهه است!!!
?ولی این همه ماجرا نیست. ما در این گفتار کمی از شخص مقدم فاصله می‌گیریم. او را به یک سری‌ساز فیلم‌های «بزن در رو» تقلیل می‌دهیم. سامان مقدم کسی است که برای «کافه ستاره‌»‌اش تجلیل شد. او را ستودند و «پارتی»اش بیانیه سیاسی نسل خودش لقب گرفت. با این حال، این مقدم در کجای «نهنگ عنبر» است. پاسخ کمی پیچیده است. او در زیرلایه‌ فیلمش حضور دارد. حرفش را می‌زند. در میان آن همه ملغمه خواسته‌هایش را نیز بیان می‌کند.
?مقدم از همان نخستین فیلمش تا به امروز یک نکته را پی گرفته است: «ایرانی در ایران/ایرانی در خارج». واژه خارج در سینمای مقدم مفهومی خاص پیدا می‌کند. فیلم‌هایش همیشه در پی رفتن و ماندن است، حال کسی مثل ارژنگ می‌ماند و ماندن را یک اصل احساسی می‌داند یا آنکه همانند دختر جوان «کافه ستاره» که قربانی می‌شود و یا مکس در «مکس» که پاک غلط‌اندازی است در میان جماعت درون. او حتی در «شمس العماره» نیز نیم‌نگاهی به این مسئله داشته است؛ ولی رویه او متفاوت شده است. در کلامش دچار تغییر و تحول شده است.
?در «کافه ستاره» سفر از ایران بوی تلخی می‌دهد، مهلتی برای بازگشت وجود ندارد. دختر می‌رود و مسیر پشت‌سرش چنان عاری از نور است که بازگشت محال است. در «مکس» که بوی کمدی در آن تراوش می‌شود، اگرچه مکس از آن سوی مرزها بازمی‌گردد و نظم جهان برساخته را برهم‌ می‌زند؛ اما در نهایت او بازمی‌گردد. در قسمت نخست «نهنگ عنبر» نیز رفتن معنای خاصی می‌دهد. رفتن به معنای رهایی از آن همه محاصره‌ای است که دو قهرمان آن را تاب می‌آورد. یکی می‌رود و تلخی‌های تاریخی را نمی‌بیند و آنکه می‌ماند جنگ در مرز و جنگ در سیاست را دنبال می‌کند.
?اما در «نهنگ عنبر: سلکشن رویا» رویا بازگشته است و با ارژنگی روبه‌روست که در قامت یک بورژوای قدرتمند می‌تواند مجموعه‌ای از آدم‌های ناهمگن را برای مراسم ازدواجش گرد هم آورد. او پیروز ماجراست. رویا بازنده زندگی عشقی است. اگرچه شخصیت کنونی رویا هیچ سنخیتی – همانند ارژنگ – با رویای سابق ندارد؛ اما این بازگشته از ینگه دنیا یک ناجی ایرانی پیدا کرده است و شاید ناجی‌های ایرانی. پس به نظر نگاه مقدم دچار چرخش شده است. چرخشی که می‌توان در فیلم نیز آن را چشید. جهانی که در آن روزی داشتن ساز روی دوش جرم محسوب می‌شد، اکنون به جایی رسیده است که در کرانه دریا، در حضور یک روحانی، موسیقی جاری و ساری است و کسی را آزار نمی‌دهد. پس آن همه درگیری‌ها برای چه بود؟ برای رسیدن به نقطه اول؟
?با این همه فیلم مقدم حرفش زیر خروارها نماها و سکانس‌های مخدوش سینمایی مدفون می‌شود. فیلم در ساخت از نسخه قبلی عقب می‌افتد. داستانی هم برای تعریف ندارد. «سلکشن رویا» هم شاید حکم مک‌گافین پیدا کرده است که همان کارایی هم ندارد. در نهایت با فیلمی روبه‌روییم که قرار است بفروشد و فراموش‌شود. همانند همان ویدئوی گروه Modern Talking که موسیقیش در فیلم شنیده می‌شود.
?زمانی که در 1985 این گروه آلمانی نسخه‌ای ویدئویی از You’re My Heart, You’re My Soul ارائه می‌کنند یک keytar روی دوش توماس آندرس است و یک گیتار الکترونیک روی شانه‌های دیتر بولن و این در حالی است که در موسیقی این آهنگ نه خبری از keytar است و نه گیتار. «نهنگ عنبر» نیز چنین است؛ آنچه نشان داده می‌شود به واقع در فیلم نیست.

کپی از : از کانال سینما پرفکت
#احسان_زیورعالم

سلکشن تکراری گیشه

?قسمت دوم «نهنگ عنبر» را نمی‏توان دنباله‎ی فیلم اول دانست. در ابتدای فیلم به نظر می‎رسد داستان ادامه‎ی قسمت قبل است، اما باز با روایت اول شخص «ارژنگ» از دوران جوانی‌اش مواجه می‎شویم. فیلم دوباره به دهه شصت بازمی‎گردد و با اضافه شدن کاراکتر «شهاب» نگاهی دیگر به رابطه‎ی «رویا» و ارژنگ می‎اندازد. بن مایه‎ی فیلم همان عشق صادقانه نافرجام ارژنگ به رویا و از آن سو بی‎توجهی و خودخواهی رویاست. ماجرایی که در طول زندگی این دو متناوب تکرار شده و به تسلسلی پوچ از نگاه بیرونی تبدیل شده است.

?فیلم نه تنها از داستان قسمت اول نهنگ عنبر، که حتی از حواشی بازیگران خود نیز کپی کرده است. وجه بارزی از این موضوع، استفاده از «حسام نواب صفوی» در نقش شهاب که پاسپورت آمریکا دارد و شبیه «الویس پریسلی» است[!] و در سکانسی نیز حرکات او را ناشیانه تقلید می‎کند. قاب نگاه فیلمساز به دهه شصت تنگ‎تر شده و فیلم حال و هوای گروه خاصی از جوانان را روایت می‎کند. گروهی که جز دورهم بودن و رقص و آواز، گویی دغدغه دیگری ندارد. تنها حسی که از جنگ دارند همان موشک باران‎های تهران است که البته در این جا فیلمساز دقت کافی را نداشته و فیلمنامه تناقضاتی با فیلم اول دارد.

?نهنگ عنبر گرفتار سایر دنباله‎سازی‎های سینمای ایران شده است. کارگردان نتوانسته جهان فیلم اول را بسط دهد و در بازگشتی دوباره به آن حال و هوا با اضافه گردن غلظت موسیقی و رقص در فیلم، اثری تقریبا تکراری را ساخته و پرداخته کرده که امید سوارشدن به دوش نسخه اول خود را دارد تا در گیشه به سود بالایی برسد. نهنگ عنبر ۲؛ سلکشن رویا، همان تکه‎پرانی‎های سیاسی همیشگی کارگردانش را دارد. اما این بار سطحی‎تر از نهنگ عنبر و صد البته تکراری!

#محمد_احمدخانلو

دانلود فیلم نهنگ عنبر 2

فیلم نهنگ عنبر 2

دانلود فیلم نهنگ عنبر دو

نهنگ عنبر 2 سلکشن رویا

منبع/ سینما سی نت

 

 


نقد فیلم نهنگ عنبر2

 

دانلود فیلم نهنگ عنبر 2

یاسمن خلیلی فرد:

آن­ چه در هنگام پیش تولید این فیلم به ذهنم رسید دقیقاً همین پرسش بود که سامان مقدم در نسخه ی دوم “نهنگ عنبر” دقیقاً چه می خواهد بگوید؟ آیا «نهنگ عنبر۱» نیازی به دنباله داشت؟ آیا نسخه ی دوم آن قابلیت افزودن نوآوری های جدیدی را داشت؟ آیا تکرار این بهره گیریهای نوستالژیک از دهه ی ۶۰ که اصلی ترین برگ برنده ی فیلم بود در نسخه ی بعد هم قدرت پاسخگویی داشت؟
گاه بهتر است یک موفقیت خوشایند و شیرین در همان نقطه ی اوج، در همان درخشش باقی بماند تا لوث و تخریب نشود اما احتمالا همان موفقیت رویایی نسخه ی اول «نهنگ عنبر» سازندگان را به ساخت دنباله ی آن مصمم کرد؛ دنباله ای پوچ، بدون خط سیر درست و منظم داستانی و حتا ذره ای تفاوت با نسخه ی اول.
احتمالاً بسیاری از مخاطبین این فیلم پس از تماشایش با خود گفته اند:”که چی؟” و واقعاً هم هدف از ساخت چنین فیلمی چه می توانسته باشد؟ تکرار شوخی های نسخه ی اول؟ کنار هم چیدن موقعیت های خنده داری که به هیچ وجه یک کلّ واحد را تشکیل نمی دهند و اصلاً به هم چفت نمی شوند؟ تماشای بازی ها و گریم ها و اتفاقاتی تکراری؟ قطعات بی سرانجام از موقعیت های کمیک که نه داستانی را شکل می دهند و نه یکدیگر را تکمیل می کنند؟ … همه ی این ها دست به دست هم داده اند تا «نهنگ عنبر ۲» در حد یک کمدی ضعیف و بی کشش باقی بماند.
به دلیل همین سازمان نیافتگی و عدم بهره مندی درست از موقعیت های دراماتیک و خلل هایی که به وضوح در فیلمنامه ی اثر به چشم می خورند، خود کارگردان نیز دست به دامان راه های فرار و تمهیداتی برای جبران این کاستی ها شده است؛ تمهیداتی که در عمل جواب نداده اند و به ضعف و از هم گسستگی فیلم دامن زده اند؛ یکی از بارزترین این خطاها تغییر ژانر اساسی فیلم در بخش های پایانی آن است، جایی که درست پس از مرور خاطرات نسبتاً خنده آور سال های دهه ۶۰ که دست کم مخاطب را سرگرم کرده اند، به ناگاه آن تصادفِ بی معنا اتفاق می افتد و فیلم به شکل سمبولیک مرگ قهرمانِ محبوب آن را به تصویر می کشد اما گویی فیلمساز از به پایان بردن محتوم فیلمش منصرف می شود و قهرمان را از مرگ نجات می دهد. این پایان گرچه فیلم را از خطر پایان تلخ رهانده و جا پایی هم برای سازندگان باقی می گذارد تا اگر لازم شد نسخه های بعدی آن را جلوی دوربین ببرند، اما بهره گیری از چنین تمهیدی برای نجات دادن فیلم از بی سر و سامانی و یکنواختی، آن هم به آن شکل تلخ و غم انگیز، نه تنها به بار هنری فیلم نمی افزاید بلکه آن را از پایه ای ترین اسلوب های ژانری اش هم دور می کند و می تواند برای مخاطبی که به توصیه ی دیگران صِرفاً چهت خندیدن و سپری کردن اوقات خوش به سینما آمده نیز پس زننده باشد.
بازی های فیلم خوب اند اما نکته ی تازه ای در آن ها یافت نمی شود زیرا تکراری واضح و بدیهی از نسخه ی اولیه ی فیلم اند. در چهره پردازی ها نیز تغییر چندانی رخ نداده است. تنها فرق اساسی، حضور شخصیت جدیدی در فیلم با بازی حسام نواب صفوی است که به باور من به لحاظ وجهه ی کمیک و بامزه بودن به پای دیگر کاراکترها نمی رسد.
بهره گیری فیلمساز از نریشن برای باورپذیرتر شدن موقعیت های داستان و همذات پنداری بیش تر مخاطب با قهرمان داستان اتفاق هوشمندانه ای است که البته در «نهنگ عنبر ۱» نیز به کار رفته بود.
اگر بگویم «نهنگ عنبر ۲» یک کمدی لوده گرانه و جلف است بی انصافی کرده ام؛ فیلم به هیچ وجه با شوخی های جنسی و لودگی های کلامی راه خود را پیش نمی برد و از این جهت یک کمدی سالم است اما آن چه نمی تواند منجر به تکرار موفقیتش گردد، بی مایگی داستان، تکراری بودن موقعیت ها و بی هدفی آشکار تولیدکنندگان از ساخت آن بوده است.
مخاطبی که یک بار به سبیل های ویشکا آسایش و موها و لباس رضا عطاران و پوشش متفاوت علی قربانزاده و … خندیده است، حالا برای خندیدن در صدد المان های تازه ایست، المان هایی که متأسفانه در «نهنگ عنبر ۲» به سختی یافت می شوند.

منبع: مجله هنری هفت

بخش نظرات

  1. به گفت:

    روش بالا بردن آمار سایت بصورت حلال رو هم بلدی؟
    فقط تقلب

  2. سیاوش گفت:

    کثافتا

  3. یےیییی گفت:

    میدونی لاشی یعنی چی ساحب سایت لاشی یعنی تو، ک ….تو دهنت

  4. امیر گفت:

    کپیشو با بهترین کیفیت من دیشب خریدم شما تازه میخواین حلالشو بزارین اونم معلوم نیست کی

  5. mohammadhatami گفت:

    خخخخخ

  6. zz گفت:

    همین که حجم اینترنت میدم بر اش خودش حلاله شما نمیخواد جیب مردمو بزنید

تبلیغات

کانال تلگرام شیرازسانگاز آخرین آهنگ ها بهره مند شوید...

تبلیغات

دانلود همین فایل از طریق تلگرام (رایگان)