تبلیغات

در تاریخ 11 مارس 2017 توسط music1

دانلود فیلم میان ماندن و رفتن با لینک مستقیم

فیلم سینمایی جدید میان ماندن و رفتن به کارگردانی بهروز شعیبی

در این پست فیلم میان ماندن و رفتن ساخته سال به کارگردانی بهروز شعیبی قرار گرفته.
از جمله ستارگان حاضر در این فیلم میتوان به ساعد سهیلی، جواد عزتی، محمود جعفری، فریبا جدیکار، رضا رادمنش، گلاره عباسی، مهدی باطبی، سجاد دیرمینا، مصطفی ساسانی، الیکا ناصری و اشاره کرد

دسته دانلود فیلم ایرانی

فیلم میان ماندن و رفتن

نام فارسی : فیلم میان ماندن و رفتن

محصولی از : ایران

سال انتشار : 1388

ژانر و موضوع فیلم : اجتماعی

مدت زمان فیلم : دقیقه

حجم فیلم : مگابایت

امتیاز IMDB :

ستارگان :

ساعد سهیلی، جواد عزتی، محمود جعفری، فریبا جدیکار، رضا رادمنش، گلاره عباسی، مهدی باطبی، سجاد دیرمینا، مصطفی ساسانی، الیکا ناصری و

خلاصه داستان : داستان مجید نان آور خانواده ای پنج نفره است که سرپرست آن در پی وقوع حادثه ای زمینگیر شده است و با ” پارچه نویسی” تلاش می کند تا بخشی از بار مجید را بر دوش کشد اما پسر ارشد خانواده منصور، که با برادر کوچکتر متفاوت است او را ترغیب می کند تا غیر قانونی از مرز جنوبی خارج شده و با کار در کشورهای شیخ نشین پول بیشتری را روانه خانه کند. منصور فردی به اسم عبدل را به مجید معرفی می کند که…..

دانلود فیلم ایرانی :

“آژانس شیشه ای” برای بهروز شعیبی 18 ساله، آغاز و نقطه عطف مسیری پرفراز و نشیب بود مسیری که مرور 15 ساله اش اثبات می کند این دانش آموخته کارگاه آزاد بازیگری، دغدغه ی اصلیش کارگردانی ست.

سیر تطور یک بازیگر در زندگی حرفه ای زمانی نمایانگر طی طریقی صعودی است که پختگی و تبلور دانش و تکنیک در روح و کالبد او تجسم عینی یابد و شعیبی از فرزندی حاج کاظم آژانس که نماینده نسلی علت خواه و پرسشگر است تا سیدرضای طلبه “طلا و مس” این مسیر را هر چند کمرنگ اما به درستی طی کرده است کما این که مرور کارنامه کاری او نشان می دهد نشستن بر صندلی کارگردانی غایت نگاه او در این فرآیند است چنان که از سال های نخستین شروع فعالیت حرفه ای در سینما و تلویزیون دستیاری را تجربه کرد و تکرار این تجربه زمینه ساز ورود این جوان خوش قریحه به حوزه ساخت فیلم های تلویزیونی شد.

مجموعه آثار بهروز شعیبی که عمده آنها در سیمافیلم تولید شده اند به لحاظ قصه، شخصیت پردازی و دکوپاژ بیش از آن که تلویزیونی باشند سینمایی هستند به بیان دیگر روایت های تلویزیونی او در قالب های سینمایی تعریف می شوند و شاید بتوان به این تئوری رسید که این فیلمساز پیوند مسالمت آمیز هوشمندانه و آگاهانه ای میان این دو فرمت برقرار کرده است. پس شعیبی سینما را به درستی آموخته است.

“میان ماندن و رفتن” در میان فیلم های این کارگردان حتی قدری سینمایی تر است.
یکی از ویژگی های آثار شعیبی قصه گویی روان و سلیس است چنانکه تماشاگر از نخستین پلان ترغیب می شود تا نهایت سرانجام شخصیت ها را دریابد.

“میان ماندن و رفتن” شاید همچون دیگر آثار بهروز شعیبی روایت گریِ پر افت و خیز و نفس گیری نداشته باشد – که آن هم به واسطه جنس هسته مرکزی داستانش منطقی و قابل قبول است – اما ترکیب کادرهای متنوع و خلاقانه نشانگر اثری حرفه ای و منسجم است.
سکانس آغازین “میان ماندن و رفتن” (صحنه درگیری مجید و عبدل) در ساختار ملهم از ” روبان قرمز” ابراهیم حاتمی کیا است و این گرته برداری فرمال مبیین تاکید کارگردان برخلق اثری سینمایی است.

مجید نان آور خانواده ای پنج نفره است که سرپرست آن در پی وقوع حادثه ای زمینگیر شده است و با ” پارچه نویسی” تلاش می کند تا بخشی از بار مجید را بر دوش کشد اما پسر ارشد خانواده که با برادر کوچکتر متفاوت است او را ترغیب می کند تا غیر قانونی از مرز جنوبی خارج شده و با کار در کشورهای شیخ نشین پول بیشتری را روانه خانه کند… . مجید با نیت سفر همشگی اش به کردستان (مسیری که همواره برای خرید و فروش اجناس خارجی طی می کرده) عازم سفر به جنوب می شود. مرد صاحبخانه که مجید دل در گرو دختر او دارد بدون اطلاع از نیت مجید مقداری پس انداز شخصی و طلا را برای فروش و خرید اقلامی برای تکمیل جهیزیه دخترش به او می دهد و مجید در یکی از جزایر جنوبی با عبدل که قرار است او را از مرز عبور دهد درگیر شده و می گریزد؛ اما در نهایت درمی یابد که این درگیری نقشه از پیش تعین شده منصور، برادرش است تا ساک حاوی پول و طلا را …. غافل از این که مجید در آخرین لحظه پشیمان شده و بسته را در زیرزمین خانه پنهان کرده است و منصور دستگیر می شود و مجید مردد میان ماندن و رفتن در جزیره ای که به هنگام جزر و مد توسط آب احاطه می شود به دریا می نگرد.

شعیبی از شیوه روایت معکوس برای تعریف داستنش استفاده می کند شیوه ای نه چندان نوظهور که می تواند در تماشاگر عام به خلق زمینه های افزایش قدرت تجریه و تحلیل بصری کمک کند که در اینجا به درستی مورد استفاده قرار گرفته در عین این که به نظر می رسد در بازگشت به زمان حال ضرباهنگ کار قدری کند می شود و این امر سبب عدم انسجام ریتم در کلیت اثر است اما چون چندان پررنگ نیست به ساختار کار لطمه ای نمی زند و بیننده همچنان با علاقه داستان را دنبال می کند.

قطعا در یک تله فیلم 90 دقیقه ای مجالی برای طرح موضوع و حل و فصل مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراگیر در سطح جامعه نیست اما “میان ماندن و رفتن” به ایجاز و تلنگر از کنار آنچه بحران بیکاریش می نامند عبور می کند بحرانی که هم نسلان مجید را با هر طبقه و خاستگاه اجتماعی ترغیب به مهاجرت می کند و از سوی دیگر عرق ملی و دلبستگی های خانوادگی و پایبندی به سنت ها آنها را مردد می کند . در این جامعه هدف حتی منصور هم خود را بی گناه دانسته و خودش را قربانی شرایط می داند و شعیبی در بیان این ایجاز موفق عمل می کند.

“میان ماندن و رفتن” به عنوان سومین اثر بلند بهروز شعیبی حضور او را در عرصه فیلمسازی را تثبیت می کند چنان که آثار بعدی این کارگردان همچون “پیش خواهد آمد” و ” جایی برای بودن” محصول مرکز سیمافیلم مبین طی مسیری به سوی کمال است.

 

دریافت

منبع: سی نت

 

 

 

دانلود فیلم میان ماندن و رفتن با لینک مستقیم

برچسب های نوشته

تبلیغات

کانال تلگرام شیرازسانگاز آخرین آهنگ ها بهره مند شوید...

تبلیغات

کانال تلگرام شیراز سانگ