تبلیغات

تماشای انلاین انیمیشن
در تاریخ 13 نوامبر 2017 توسط music1

دانلود فیلم سارا و آیدا

دانلود فیلم ایرانی سارا و آیدا به کارگردانی مازیار میری

دانلود فیلم فوق زیبا و جدید سارا و آیدا این فیلم می توانید بصورت قانونی و حلال از شیراز سانگ دریافت کنید

منتشر شد

دانلود فیلم سارا و آیدا

بازیگران :
غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان، شیرین یزدان بخش، احمد هاشمیان بخش و تینا پاکروان

خلاصه داستان:
سارا و آیدا دوستان صمیمی هستند که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا پای یکدیگر می‌ایستند؟

 

دانلود با کیفیت 480

دانلود با کیفیت 720

دانلود با کیفیت 1080

دانلود با کیفیت hd

دانلود تمام کیفیت ها

 


لیست عوامل و توضیحات بیشتر
نویسنده: امیر عربی
تهیه کننده: همایون اسعدیان
مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان
طراح صحنه و لباس: شیوا رشیدیان
طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی
تدوین: احمد مرادپور
دستیار تدوین: علی گورانی
مدیربرنامه ریزی و دستیار کارگردان: مریم هژیروند
صدابردار: ساسان نخعی
مدیر تولید: حسین اکبری
گروه کارگردانی: مهدی لطیفی، نگار جنیدی
منشی صحنه: ندا آصف
فیلمبردار: امیر موسوی
دستیار فیلمبردار: مرتضی سبحانی
عکاس: آرزو اتحاد
مشاور رسانه ای: بیتا موسوی

اطلاعات بیشتر::
“سارا و آیدا” هفتمین ساخته مازیار میری پس از 4 سال دوری از سینما است، آخرین ساخته وی به سال 91 و فیلم “حوض نقاشی” برمیگردد

سال ساخت و اکران:
سال ساخت: 1395
تاریخ اکران: 1396 – (18 مرداد)

منبع : سی نت

فیلم سارا و آیدا

 


 

آنوس فیلم سارا و آیدا

 

 


نقد فیلم سارا و آیدا

به نقل و کپی از سایت : نماوا

 

میری در آخرین فیلم خود مستقیماً به سراغ مسئله انتخاب اخلاقی میان خوب و بد رفته است و این موضوع بیش از پیش یادآور مضمون اصلی فیلم‌های فرهادی است. همان‌طور که گفتیم «سارا و آیدا» فیلمی است کم کاراکتر. اصلی‌ترین کاراکترهای «سارا و آیدا» طبیعتاً این دو کاراکتر هستند.. دیگر کاراکتر مهم سعید، نامزد آیدا‌‌ است؛ اما مشکل اینجاست که دیگر شخصیت‌های فیلم بسیار فرعی هستند و هیچ نقش دراماتیکی بر عهده ندارند. حضور کاراکترهای دیگر غیرضروری و اصلاً حضورشان نابه‌جا به نظر می‌رسد. اساساً فیلم‌نامه امیر عربی، چندان پیچیده نیست و این در مورد شخصیت‌پردازی هم صدق می‌کند. حتی کاراکترهای اصلی هم بسیار سطحی و تیپیک هستند و انگیزه‌هایشان واضح و قابل پیش‌بینی است.

«سار و آیدا» برخلاف سایر کارهای میری، به ویژه دو اثر اخیرش یعنی «سعادت‌آباد» و «حوض نقاشی» ریتم تند‌تری دارد و تدوین نقش تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد روایت دارد. در نیمه دوم فیلم، چند رویداد پشت‌سرهم رخ می‌دهد و بیننده را همراه می‌کند. مشکل آنجایی است که این گره‌افکنی‌ها قبل از رسیدن به مرحله گشایش توسط بیننده پیش‌بینی ‌می‌شود. درنتیجه بیننده همیشه یک‌قدم از اتفاقات فیلم جلوتر است و تعلیقی که مد‌نظر میری بوده و در آثار فرهادی مشابه‌اش را زیاد می‌بینیم اثر خود را از دست می‌دهد و بیننده را نه شوکه می‌کند و نه غافلگیر. در واقع می‌توان علت این پیشی گرفتن را در تکرار این الگو هم یافت. سینما اصولاً تجربه‌ای اکتسابی و تجربی است و بیننده در اثر تکرار یک الگو می‌تواند مشابهش را در هر فیلم دیگری هم بیابد. مشکل دیگر فیلم میری که بسیار مهم‌تر از پیش‌بینی پذیر بودن آن خود را نشان می‌دهد نورپردازی است. به نظر می‌رسد میری در راستای رسیدن به تأثیر رئالیستیکی داستانی که تعریف می‌کند سعی کرده از نورپردازی طبیعی در سکانس‌های اصلی فیلمش استفاده کند اما به دلیل پایین بودن کیفیت پخش در سینماهای ایران، تصویر بسیار ناواضحی از اتفاقات، پیش روی بیننده قرار می‌گیرد و این نقص در سکانس‌هایی که در شب فیلم‌برداری شده‌اند بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. بیراه نیست اگر بگوییم بیش از سی درصد فیلم میری، در تاریکی رخ می‌دهد؛ و این تاریکی زمانی آزاردهنده است که فیلم‌ساز از بازیگرانش بازی‌های حسی گرفته که در احساسات منعکس‌شده در صورت نمود پیدا می‌کند و بیننده به‌جای تماشای این‌ها فقط صدای بازیگر را می‌شنود و شمای کلی از بازیگران دارد. حتی در سکانس‌های روز هم در پلان‌هایی که حالت ضد نور پیداکرده‌اند و بیننده توانایی تشخیص بار عاطفی صحنه‌های اصلی را از دست می‌دهد. طبیعتاً این مشکل بیش از همه بازی بازیگران را تحت تأثیر قرار داده است.

مصطفی زمانی که بیشتر او را ایفاگر نقش‌های مثبت دیده‌ایم در این فیلم، خود را به چالش کشیده و در نقشی منفی ظاهرشده است و آن‌طور که ورای تاریکی به چشم می‌آید می‌توان گفت بازی نسبتاً قابل‌قبولی ارائه داده است. پگاه آهنگرانی هم در نقش آیدا، دوبعدی بودن این شخصیت را خوب منتقل کرده است. مخصوصاً که آخرین بازی که از وی دیده‌ایم مربوط به «هفت‌ماهگی» است که بی‌شک بدترین بازی کارنامه هنری وی است. دیگر بازیگر نقش اصلی غزل شاکری در نقش سارا است. وی که فرزند فرشته طائرپور است، بیشتر با نقشی که در ده‌سالگی خود در فیلم «گلنار» کامبوزیا پرتوی ایفا کرد شناخته می‌شود. بازی احساسی شاکری بسیار درونی و قابل‌قبول است، اما چیزی که بازی وی را در سطح یک بازی معمولی متوقف می‌کند، شیوه ادای دیالوگ‌ها توسط وی است. بسیاری از واژه‌ها که در طول فیلم در خلال دیالوگ‌های شاکری تکرار می‌شوند با گویشی خاص ادا می‌شوند که مانع برقراری ارتباط بیننده با این نقش می‌شود. این موضوع چنان نمود پیدا می‌کند که در پایان فیلم وقتی راجع به خانواده آیدا در شهرستان صحبت می‌شود، تماشاچیان فیلم دچار تردید می‌شوند که مگر سارا شهرستانی نبود؟

 

برای دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود فیلم

تبلیغات

کانال تلگرام شیرازسانگاز آخرین آهنگ ها بهره مند شوید...

تبلیغات

دانلود همین فایل از طریق تلگرام (رایگان)